En riktig söndag

Idag blev det en tur till Moheda och Ör med sambon. Det slutade inte i många kassa hem, men lite fick följa med.
Dagen och fynden i bilder:



Vi började på Östregården i Moheda, där köpte vi en present som är en rulle (Oj så hemligt) och dessa två koppar med tillhörande fat. Den andra är Rörstrand modellen Forma som jag även har en såskanna ur samma serie. Forma tillverkades mellan 1967-81, enligt svenskt-porslin. Den första, min favorit kopp, är stämplad med: Bavaria Schumann Arzberg Germany. Så vi köpte oss alltså en svensk och en tysk kopp, haha. Vi betalade fem kr styck för dem pga att båda hade lite nagg på sig.



Efter det så begav vi oss för att åka mot Ör och stannade på två loppisar på vägen. Den ena bestod av en lada med en nedervåning som var kaos och bröte (på bilden sambo som rotar bland den nämnda bröten) och en övervång som bestod av ett mer organiserat kaos av porslin och glas. Där bland allt bröte så hittade vi lite bestick. Har vart på jakt efter Singoalla och liknande bestick ett tag. Blev glad när ägaren sade att han hade fler som han kunde ta med till nästa söndag. Nu fick vi även med en kniv o en gaffel som inte är samma modell som de andra men vi har dem så länge tills vi har fått ihop så vi kan duka med likande modeller helt. Han sade att de besticken han hade var mer lika den smalare modellen än den tjockare så blir nog att åka dit en sväng så fort man hinner.

På den andra loppisen på väg till Ör så köpte jag en sill-burk.



Jättefint förutom att den saknar det handtaget som skall sitta i de två knopparna. Gillar verkligen den och ska använda den till alla sillar som jag älskar att lägga in till jul o midsommar.

Väl framme i Ör så blev det en sen lunch i form av plättar med glass och sylt, hihi.



Om nån vet nått kul om nått av det jag har köpt så skriv gärna en kommentar.

Nu ska det göras potatisgratäng och veckan ska planeras!

Kommentarer
Postat av: carro

haha och jag hatar bilden ;)

Najs shopping du!

2009-09-20 @ 19:50:00
URL: http://carroat.blogg.se/
Postat av: JJ

Sillburken du köpte finns även med texten Sylt. Eventuellt kan jag ha ett löst handtag till den liggande hemma, men jag lovar inget.

2009-09-21 @ 14:37:06
Postat av: Linea

Oh! Ett handtag vore ju gött. Funderade på att det borde finnas att köpa nånstans på nån loppis.

2009-09-21 @ 15:48:26
URL: http://finasakerochting.blogg.se/
Postat av: ellen

Yeeeey ny blogg! :) Gud så snygg den där oranga koppen är! Åh jag vill visa dig vår stuga, jag tror du skulle tycka om den och allt gammalt fint som finns i den.

50-tals cafe nära Gävle? Intressant. Vet du vad stället hette?

Puss å kram sötnos!

2009-09-21 @ 18:30:54
URL: http://colormehappy.blogg.se/
Postat av: carro

Jaa, den var toppen att ha första dagen då det inte var så kallt. Thanks!

2009-09-23 @ 00:02:03
URL: http://carroat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0