Det finaste...

En av de finaste (och äldsta, tror jag) saker vi har hemma hos oss är dessa tallrikar:


Jag hittade någonstans att tillverknings åren på Njord var mellan 1916 och 1926. Sambon påstod att den var ännu äldre, men vet inte. Om någon har ett korrekt svar eller vet var jag kan hitta ett rätt svar så skriv gärna!

Vi hittade två stycken av dessa på den stora loppisen i Moheda i sommaras, vad den nu kallas, den i de stora ladorna. Tror vi betalade runt tjugo kronor styck.

Jag älskar tallrikarna även fast de inte alls är samma stil som resten av våran lägenhet, varför vet jag inte. Men det är nått med den spruckna ytan och att få fantisera om vem som ägt tallrikarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0